- راه اندازی و استفاده از سیستمهای مبتنی بر پرداخت کرایه به صورت الکترونیکی.
- ایجاد سیستم حمل و نقلی ترکیبی– رقابتی و یکپارچهسازی در حمل و نقل شهری.
افزایش ایمنی و کمک به زیباسازی فضا و سیمای شهری با نصب تجهیزات و علائم افقی و عمودی مناسب جهت نشانهگذاری در معابر شهری و گذرگاههای عابرپیاده.
- ایجاد چند بزرگراه شهری جهت تحریک نوسازی و بهسازی و توسعه بافتها و افزایش دسترسی به شبکه ارتباطی و نیز موجب کاهش حجم ترافیک عبوری و سرعت در سفر و زمان خواهد شد.
- ایجاد تحول در نحوه مدیریت و کنترل و نظارت.
- توسعه و فعالسازی محورهای شرق– غرب با هدف توسعه مناسبات ارتباطی حمل و نقل درون شهری و اتصال به محورها و رشد کالبدی– محیطی.
- ایجاد پیوند مناسب و اتصال بین مناطق حاشیهنشین و پیرامونی از طریق محورهای متعدد پیاده و سواره.
۳- تشکیل ماتریسSWOT و وارد کردن عوامل انتخاب شده به آن با توجه به اولویت بندی
برای تعیین اولویت بندی تجزیه و تحلیل اطلاعات و تشکیل ماتریس SWOT عوامل داخلی و خارجی مطرح شده در پرسشنامه از آزمون فریدمن استفاده شده است. بدین ترتیب که براساس میانگینشان اولویت بندی شده و سطح معناداری (Sig) را که با مقدار ۰۳۲/۰ نشان از رابطه معنادار بودن دارد مشخص گردید. حاصل آن با توجه به خروجیهایی که براساس نتایج نهایی این آزمون بیشترین و کمترین امتیازات بدست آمد. چهار عامل نخست داخلی و خارجی برمبنای بالاترین امتیاز اولویت بندی شده به شرح ذیل در جدول (۴-۴) آمده است.
جدول (۴-۴): تجزیه و تحلیل عوامل استراتژیک (SFAS) [۵۸]
عوامل استراتژیک
وزن
رتبه بندی
امتیاز وزنی
برنامه ریزی
کوتاه مدت
میان مدت
بلندمدت
قوتها S
۲S احداث و وجود تقاطعهای همسطح و غیرهمسطح در شبکه ارتباطی
۱۱۸/۰
۳
۳۵۴/۰
*
۴S دارا بودن نسبتاًًًٌ حد بالا– پایین سرانه راه ها و شبکه ارتباطی درونشهری
۱۱۲/۰
۱
۱۱۲/۰
*
۱۰S میانگین سرویسدهی مناسب ناوگان حمل و نقل شهری (۱۶ساعت)