“
جدول ۷-۴ پیش آزمون و پس آزمون عملکرد جسمی در کیفیت زندگی در گروههای کنترل و آزمایش
متغیر وابسته میانگین اکتسابی گروه ها F df سطح معنی داری
(یکسانی واریانس ها )
Sig
پیش آزمون
میزان تاثیر Sig
پس آزمون
میزان تاثیر گروه پیش آزمون پس آزمون عملکرد جسمی کنترل ۴۵ ۶۶/۴۹ ۵۶/۱ ۱۴ ۲۲۲/۰ ۴۳۸/۰ ۰۱۷/۰ ۰۰۰۱/۰ ۱۹۵/۰ آزمایش ۴۶ ۶۷/۷۷
تفسیر:
همان گونه که مشاهده می شود ؛ با توجه به سطح معنی داری ۲۲۲/۰ در تحلیل یکسانی واریانس ها چون این مقدار از نقطه برش ۰۵/۰ بزرگتر است بنابرین واریانس ها نابرابرند در سطح معنی داری تفاوت در پیش آزمون نیز دیده می شود که در سطح ۴۳۸/۰ تفاوت معنی داری در پیش آزمون بیماران سرطانی در عملکرد جسمی مشاهده نمی شود و این مقدار بیشتر از ۰۵/۰ میباشد . در سطح معنی داری دو گروه آموزش دیده و کسانی که بعد از پیش آزمون آموزش ندیده اند نیز دیده میشوند که در سطح معنی داری ۰۵/۰ با سطح معنی داری (۰۰۰۱/۰ ) تفاوت معنی داری را بین گروه کنترل و آزمایش مشاهده می شود . اما در بررسی میزان تاثیر آموزش بر عملکرد جسمی که میزان آن در پیش آزمون (۰۱۷/۰) تنها هفده هزارم و میزان سطح معنی داری آموزش (۰۰۰۱/۰) میباشد که حاکی از این است که آموزش بر عملکرد جسمی تاثیر گذار میباشد و این میزان تاثیر گذاری بر هردو گروه به طور متوسط برابر با ۵/۱۹ میباشد ، یعنی ۵/۱۹ درصد میتواند آموزش بر عملکرد جسمی بیماران سرطانی تاثیر گذار باشد .
جدول ۸-۴ پیش آزمون و پس آزمون اختلال نقش بخاطر سلامت جسمی در کیفیت زندگی در گروههای کنترل و آزمایش
متغیر وابسته میانگین اکتسابی گروه ها F df سطح معنی داری
(یکسانی واریانس ها )
Sig
پیش آزمون
میزان تاثیر Sig
پس آزمون
میزان تاثیر متغیر وابسته میانگین اکتسابی گروه ها F df سطح معنی داری
(یکسانی واریانس ها )
Sig
پیش آزمون
میزان تاثیر Sig
پس آزمون
میزان تاثیر گروه پیش آزمون پس آزمون اختلال نقش بخاطر سلامت جسمی کنترل ۳۲/۴۵ ۱۲/۴۶ ۷۹/۵ ۱۴ ۰۲۳/۰ ۳۹/۰ ۰۲۷/۰ ۱۴۶/۰ ۰۷۷/۰ آزمایش ۶۷/۴۶ ۶۷/۵۱
تفسیر:
همان گونه که مشاهده می شود ؛ با توجه به سطح معنی داری ۰۲۲/۰ در تحلیل یکسانی واریانس ها چون این مقدار از نقطه برش ۰۵/۰ کوچکتر است در سطح معنی داری تفاوت در پیش آزمون نیز مشاهده می شود که در سطح معنی داری ۳۹/۰ تفاوت معنی داری در پیش آزمون بیماران سرطانی در اختلال نقش بخاطر سلامت جسمی مشاهده نمی شود و این مقدار بیشتر از ۰۵/۰ میباشد . در سطح معنی داری دو گروه آموزش دیده و کسانی که بعد از پیش آزمون آموزش ندیده اند نیز دیده می شود که در سطح معنی داری ۰۵/۰ با سطح معنی داری (۰۲۷/۰ ) تفاوت معنی داری را بین گروه کنترل و آزمایش مشاهده می شود . اما در بررسی میزان تاثیر آموزش بر اختلال نقش بخاطر سلامت جسمی که میزان آن در پیش آزمون (۰۲۷/۰) تنها بیست و هفت هزارم و میزان سطح معنی داری آموزش (۱۵/۰) میباشد حاکی از این است که آموزش بر اختلال نقش بخاطر سلامت جسمی تاثیر گذار نمی باشد و این میزان تاثیر گذاری بر هردو گروه به طور متوسط برابر با ۷/۷ میباشد ، یعنی ۷/۷ درصد میتواند آموزش بر اختلال نقش بخاطر سلامت جسمی بیماران سرطانی تاثیر گذار باشد .
جدول ۴-۹پیش آزمون و پس آزمون اختلال نقش بخاطر سلامت هیجانی در کیفیت زندگی در گروههای کنترل و آزمایش
متغیر وابسته میانگین اکتسابی گروه ها F df سطح معنی داری
(یکسانی واریانس ها )
سطح معنی داری تفاوت در پیش از آموزش میزان تاثیر sig میزان تاثیر متغیر وابسته میانگین اکتسابی گروه ها F df سطح معنی داری
(یکسانی واریانس ها )
سطح معنی داری تفاوت در پیش از آموزش میزان تاثیر sig میزان تاثیر گروه پیش آزمون پس آزمون اختلال نقش بخاطر سلامت هیجانی کنترل ۷۸/۳۷ ۷۹/۳۹ ۲۸/۱۵ ۱۴ ۰۰۱/۰ ۳۶/۰ ۰۱۵/۰ ۰۰۰۱/۰ ۵۱۱/۰ آزمایش ۷۸/۳۷ ۵۹/۴۸
تفسیر:
همان گونه که مشاهده میکنیم ؛ با توجه به سطح معنی داری ۰۰۱/۰ در تحلیل یکسانی واریانس ها چون این مقدار از نقطه برش ۰۵/۰ کوچکتر است در سطح معنی داری تفاوت در پیش آزمون نیز دیده می شود که در سطح معنی داری ۳۶/۰ تفاوت معنی داری را در پیش آزمون بیماران سرطانی در اختلال نقش بخاطر سلامت هیجانی مشاهده نمی شود و این مقدار بیشتر از ۰۵/۰ میباشد . در سطح معنی داری دو گروه آموزش دیده و کسانی که بعد از پیش آزمون آموزش ندیده اند نیز می بینیم که در سطح معنی داری ۰۵/۰ با سطح معنی داری (۰۰۰۱/۰ ) تفاوت معنی داری را بین گروه کنترل و آزمایش مشاهده می شود . اما در بررسی میزان تاثیر آموزش بر اختلال نقش بخاطر سلامت هیجانی میبینیم که میزان آن در پیش آزمون (۰۱۵/۰) تنها پانزده هزارم و میزان سطح معنی داری آموزش (۰۰۰۱/۰) میباشد که حاکی از این است که آموزش بر اختلال نقش بخاطر سلامت هیجانی تاثیر گذار میباشد و این میزان تاثیر گذاری بر هردو گروه به طور متوسط برابر با ۱/۵۱ میباشد ، یعنی ۱/۵۱ درصد میتواند آموزش بر اختلال نقش بخاطر سلامت هیجانی بیماران سرطانی تاثیر گذار باشد .
جدول ۴-۱۰پیش آزمون و پس آزمون انرژی / خستگی در کیفیت زندگی در گروههای کنترل و آزمایش
متغیر وابسته میانگین اکتسابی گروه ها F df سطح معنی داری
(یکسانی واریانس ها )
Sig
پیش آزمون
میزان تاثیر sig
پس آزمون
میزان تاثیر گروه پیش آزمون پس آزمون انرژی/ خستگی کنترل ۶۷/۴۳ ۱۳/۴۶ ۶۷/۵ ۱۴ ۰۲۴/۰ ۷۶/۰ ۰۸۷/۰ ۰۰۰۱/۰ ۳۷/۰ آزمایش ۶۷/۴۴ ۶۶/۳۰
تفسیر:
“